Публікується в Гадячі з 1906 року
«Бажання ясне — мислити, творити, живиться силою думок цілючих і правду й боротьбу благословити!»
Олена Пчілка
0
( 1000 )
Середа, 17 Квітня 2024 року
Сесія як основна форма роботи органів місцевого самоврядування
Сесія як основна форма роботи органів місцевого самоврядування

Сесія як основна форма роботи органів місцевого самоврядування

Ми продовжуємо розповідати про структуру та обов’язки органів місцевого самоврядування.

Як ви знаєте, сесія є основною організаційно-правовою формою роботи ради, яка є сукупністю пленарних засідань ради, а також засідань її постійних комісій. Відразу потрібно зауважити, що сесії ради бувають черговими та позачерговими. І насправді це є дуже важливим аспектом для розуміння, оскільки недобросовісні голови громад можуть використовувати позачергові сесії для того, щоб проштовхувати проєкти рішень, в яких вони зацікавлені. Справа в тому, що рішення про скликання позачергової сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за день до цієї ж сесії. Якщо використовувати цей механізм з корисними цілями, то цілком можливо повідомити депутатам за день до скликання засідання, і їм може не вистачити часу для ознайомлення з усіма проєктами рішень, бо питань може бути не п’ять, а наприклад п’ятдесят. З черговими сесіями все інакше, про їх скликання доводиться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів, що є достатнім для ознайомлення з матеріалами, що планують винести до сесійної зали на розгляд. Також варто зауважити, що позачергове засідання має скликатися у випадку термінової необхідності, а чергові - в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. Але якщо голова громади відмовляється або не може скликати сесію у відповідності до закону, то це повинен зробити секретар ради. Якщо ж секретар цього не виконує, то сесія відбувається за пропозицією депутатів, якщо їх не менше як одна третина від загального складу. Якщо ж взяти стандартну процедуру проведення сесії, то її відкриває і веде голова громади, але саме проведення сесії можливе та є законним, якщо у засіданні бере участь більше половини депутатів від загальної кількості. Пропозиції щодо питань на розгляд можуть вносити:

  • загальні збори громадян;
  • міський голова, перший заступник міського голови, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючий справами виконавчих органів ради; старости;
  • секретар міської ради;
  • постійні комісії міської ради;
  • депутат (депутати);
  • депутатська група, фракція;
  • виконавчий комітет;
  • виконавчі органи міської ради;
  • структурні підрозділи виконавчих органів міської ради.

Підготовку цих питань, що вносяться на розгляд ради, організовує секретар. Сесія триває і не може бути закритою, якщо депутати не розглянули всі питання порядку денного, але дозволяється перенесення розгляду окремих питань на наступне засідання. Протоколи сесій ради та прийняті нею рішення підписуються особисто міським головою, у разі його відсутності – особою, що головувала. Для кожного жителя громади варто знати та пам’ятати, що сесії ради проводяться гласно з забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, якщо це не закрите засідання. Протоколи сесій міської ради мають бути відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

— “Цей матеріал про сесію як основну форму роботи органів місцевого самоврядування, опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.”

Автор статті

Стрічка звісток

Ковальов Віталій
Новікова Світлана
Новікова Світлана
Пинчук Віталіна
Газета