Як будівництво залізниці «Лохвиця – Лебедин» зупинилось у Гадячі?
«Подорож дальню почнем на Вокзальній
Стуком стареньких вагонних коліс».
Лідія Шопіна
У 1893 році почалося будівництво залізниці «Лохвиця – Лебедин». Проте протяжність залізниці сягала лише до прохідної повітової станції Гадяча, бо її будівництво на цьому припинилося. Це припало на той час, коли міністром шляхів сполучення був призначений державний діяч Аполлон Костянтинович Кривошеїн - ініціатор задуманої справи. У селі Максимівка він мав свій маєток. Щоправда, на цій посаді Кривошеїн перебував досить короткочасно: з 1892 по 1894 рік. Будівництво залізниці відторгало частину земель Єлизавети Драгоманової. У виписках із «Рукопису Гліба Лазаревського» вказано, що дані земельні угіддя раніше належали сім'ї Кучинських і перейшли спадщиною до Людмили Михайлівни Драгоманової, перебуваючи в оренді у різних осіб. До речі, ці земельні володіння були в досмертному користуванні Єлизавети Іванівни, яка опікувалась, щоб згідно закону на них оформились так звані «Обкладні листи» - документи податкового обліку. В документах подавалась докладна характеристика земельних ділянок та особисті дані їх власника і його родини. Саме через ці землі мала проходити залізниця від Лохвиці до Гадяча.
Будівництво залізниці «Лохвиця – Лебедин»: обіцянки та реальність
В родинному листуванні це питання обговорюється досить жваво. В листі до доньки Ольги від 5 січня 1894 року мати повідомляє, що:
«дорога начнет строится с ранней весны. Как говорят, будет готова к ноябрю».
Але насправді будівельне прокладання залізничного сполучення затягувалось, чіткий розпорядок роботи вчасно не налагоджувався. Це неабияк турбує Петра Антоновича Косача. Листом, написаним 25 грудня 1894 року і адресованим у Гадяч, Косач запитує:
«Почему это Ваша дорога еще не устроиться как следует? Еще нигде нет ни расписания поездов, ни сообщения об открытии? Хоть бы она летом начала возить как следует».
А далі подає припущення:
«А то может за отставкою Кривошеина её и кончать не будут как никому не нужную».
… Залізниця «Лохвиця – Лебедин» була прокладена лише до Гадяча і дійсно залишилась недобудованою. Проте її спорудження значно сприяло зростанню в повіті промисловості та пожвавлення торгівлі в тих селах, повз які проходила залізниця.
Читайте також:

«Рідний край. Газета Гадяцького земства»
свіжі випуски кожні два тижні.
Зробіть онлайн-передплату друкованої версії газети "Рідний край. Газета Гадяцького земства" та підтримайте нашу редакцію
Передплатити